Situationen i soprummen / The garbage room situation
Thursday 4 July, 11:52
Kan vi hjälpas åt att hålla ordning i soprummen?
Kära Cubo-medlemmar
Om vi alla hjälps åt att följa nedanstående punkter kan vi rädda situationen i soprummen och undvika högre avgifter för föreningen och oss själva.
- Vi Källsorterar avfall enligt föreningens befintliga riktlinjer
- Viker ihop eller tar isär skrymmande avfall innan vi slänger det
- Placerar inga sopor på golvet
- Använder det andra soprummet om det ena är fullt (Vi har två!)
- Elektronik och andra grovsopor lämnar vi på närmaste återvinningscentral - inte i vårt soprum
- Slänger avfall som inte får plats i våra egna sopkärl i återvinnings-containern på parkeringen vid Sångarevägen / Spelmansvägen.
Vi tar gärna emot ännu fler idéer om hur vi kan lösa detta tillsammans! Tack för ditt engagemang!
/Den nya styrelsen på Cubo - brfcubo@gmail.com
Can we help each other keep the garbage rooms in order?
Dear Cubo members,
If we all follow the points below, we can improve the situation in the garbage rooms and avoid higher fees for the association and ourselves.
- We sort waste according to the association's existing guidelines.
- Fold or dismantle bulky waste before disposing of it.
- Do not place trash on the floor.
- Use the second trash room if the first is full (we have two!).
- Electronics and bulky waste is taken to the nearest recycling central - We don’t leave it in our garbage room
- Throw waste that does not fit in our own bins in the recycling containers on the parking of Sångarevägen / Spelmansvägen.
Also don’t hesitate to contribute with more ideas on how to do this! Thanks for your commitment!
/The new board of Cubo - brfcubo@gmail.com
Bakgrund / Background
Det har under våren kommit in många klagomål på ordningen i soprummen, vilket vi också diskuterade på årsstämman. Avfall sorteras inte rätt, skrymmande kartonger viks inte ihop och sopor (inkl. blöjor med avföring) ligger utspridda på golvet. Soprummen har tyvärr även dragit till sig råttor. Vi var många medlemmar på årsstämman som instämde i att den varma sommaren är en bra tid att tillsammans påbörja en striktare renhållning i våra soprum.
I föreningens budget ingår tömning en gång per vecka vilket bör vara tillräckligt för en förening av vår storlek och som har budgeterats för. Tömning med högre frekvens medför högre kostnad. Styrelsen har beställt en akut extratömning som föreningen bekostar och hoppas att vi därefter hjälps åt att undvika att situationen återuppstår.
English
Throughout the spring, we received many complaints about the order in the trash rooms, which we also discussed at the annual meeting. Waste is not being sorted correctly, bulky boxes are not being folded, and trash (including diapers with feces) is spread on the floor. Unfortunately, the trash rooms have also attracted rats. Many of us at the annual meeting agreed that the warm summer is a good time to start a stricter maintenance regime in our trash rooms.
The association's budget includes one waste collection per week, which should be sufficient for an association of our size and has been budgeted for. More frequent collections will incur higher costs. The board has ordered an urgent extra collection, funded by the association, after which we hope to work together to prevent the situation from recurring.